Her kan du se et overblik over alle nyheder

Vælg dato fra-til
Found 111 result(s). Currently showing 1 - 24

Børneguide til Københavns Museum

Københavns Museum har skabt en ny børneguide til museet gennem et undervisningsprojekt og partnerskab med Den Classenske Legatskole. Guiden findes nu på dansk og engelsk og udleveres gratis til alle besøgende på museet.

Flot hus fra jernalderen i Valby

I forbindelse med arkæologiske udgravninger i Folehaven er der dukket rester op af et hus fra jernalderen, som arkæologer fra Københavns Museum betegner som det flotteste og mest velbevarede hus fundet i Københavnsområdet fra århundrederne efter år 0.

Fremtiden for Palads?

Københavns Museums svar på fremtiden for den ikoniske Palads bygning ved Vesterport

Spændende fund fra Gammel Torv

Arkæologer finder spor af det ældste København i forbindelse med en totalrenovering af bygningen ved Frederiksberggade 2 og Gammeltorv 24

Podcast: Queer i København gennem 1000 år

Livet for dem, der gennem historien har følt kærlighed på kryds og tværs af de kønsroller, som samfundet traditionelt har defineret, har ændret sig markant igennem de seneste 1000 år.

Historisk mange gæster på Københavns Museum

I 2023 satte Københavns Museum publikumsrekord: Mere end 110.000 lagde vejen forbi i Stormgade 18, hvor museet siden 2020 har haft til huse – det er 20.000 flere gæster end i 2022, som også var det hidtidige rekordår.

Julestemning på Københavns Museum

I november og december har vi masser af tilbud og aktiviteter, der med garanti vil sikre julestemningen. Se hele listen herunder.

Filmpremiere!

Oplev museets stjerne-arkæologer Karen, Gerd, Niels, Nikolai, Vivi og Thomas i de seks spritnye ca. 2 minutter lange undervisningsfilm i projektet ”Arkæologi & Naturvidenskab – naturfag op det kulturhistoriske museum”.

Da København blev Wonderful – Plakatkunstneren Ib Antoni

Den smilende havfrue, den flinke garder – de fleste kender motiverne i æstetisk 60’er-streg og farvepalet. Men hvem har skabt de ikoniske motiver? Få den utrolige historie om plakatkunstneren Ib Antoni.
1. april 2023 - 29. februar 2024