Virksomhedsbesøg hos slagter Ali Baba

Besøg Københavns ældste halalslagter sammen med fotograf Ulf Svane og journalist Mathias Kobberrød Rasmussen.

I forbindelse med fotoudstillingen ”Min Butik! Fotos fra Wongs Grill til RC Rens” på Københavns Museum inviterer Slagter Ali Baba på Vesterbro indenfor i slagterbutikken. Historien startede i 1978, da Ali Baba kom til Vesterbro som gæstearbejder fra den tyrkiske provins Konya. På Halmtorvet byggede han Københavns første halal-slagterforretning op fra bunden og gik først på pension i 2003, hvor han overdrog virksomheden til sønnen Yilmaz Secilmis, der siden har moderniseret butikken.
Kom og hør Yilmaz fortælle om Københavns ældste halalslagter og om hans fars pionerarbejde sammen med folkene bag Copenhagen Archive, som har dokumenteret denne og en række andre butikker på udstillingen ”Min Butik!”.

Arrangementet er en del af Golden Days 2024.

Dato og tidspunkt: 11. september kl. 16 - 17.30
Pris: 100 kr. pr. pers. Billetter skal købes på forhånd i webshoppen. Billetten er inkl. entré til museet samme dag
Sprog: Dansk
Mødested: Slagter Ali Baba, Halmtorvet 10, 1700 København