Arkæologisk Værksted: Kom med arkæologen på arbejde

Går du rundt med en arkæolog i maven? Bliv arkæolog for en dag, når Københavns Museum trækker i arbejdstøjet og inviterer publikum til at tage med arkæologerne på arbejde i Arkæologisk Værksted.

Vær med til at undersøge de mange spændende fund, som hver dag bliver gravet frem fra jorden under byens gader, fortove og pladser. Flere hundreder år gamle potteskår i forskellige former, flotte farver og mønstre. Dyreknogler fra køer, får og fisk. Slidte skosåler, hvide piber og rustne søm.
Så på med de blå handsker og udforsk fortiden sammen med arkæologerne! Værkstedet er for alle.

Arrangementet er en del af Golden Days 2024

Datoer og tidspunkt: 14. og 15. september 2024 - kom når det passer i tidsrummet 10-14.
Pris: 100 kr. pr. pers., børn under 18 år gratis. Billetter købes på forhånd i webshoppen eller i billetsalget på Københavns Museum, Stormgade 18, 1555 København - entrébilletten til museet dækker adgangen til Arkæologisk Værksted
Sprog: Dansk
Sted: Arkæologisk Værksted, Københavns Museum.

Københavns Museum, Arkæologisk Værksted