Københavns Museum bidrager til nye podcasts og særudstillinger

By & Havn har netop lanceret podcastserien "Historien om Havnen," skabt af Kongerækken og i samarbejde med Københavns Museum.

Afsnittet fokuserer på de mange opfyldninger, som har skabt rum for byens huser og gader, med et særligt blik på Papirøen i 1700-tallet. Podcasten, som udkommer i 10 afsnit fra nu og frem til midten af oktober, vil blive omsat til i alt syv udstillinger i By & Havns lokaler i Toldbodgade.

Københavns Museum har bidraget til udstillingerne med udlån af arkæologiske genstande fra udgravninger rundt om i byen. Disse udstillinger giver et unikt indblik i havnens historie, hvor genstandene vil supplere fortællingerne fra podcasten. Lyt til første afsnit på Buzzsprout (åbner i nyt vindue) og oplev havnens udvikling fra naturhavn til moderne byrum.

”Jeg glæder mig over samarbejdet og denne måde at formidle havnens historie på. Så fint, at den historie, Københavns Museum fortæller i Stormgade i rummet med skuden fra 1400-tallet hermed bliver udfoldet yderligere, hvad enten du lytter til ”Historien om Havnen” mens du kører på cykel eller lægger vejen forbi By & Havn i Toldbodgade og ser de skiftende udstillinger med arkæologiske fund fra havnen” udtaler Louise Jakobsen, Museumschef på Københavns Museum

Arbejdere ifbm anlæggelsen af Frihavnen 1891-1894. Fotograf ukendt. Havnebygmesterens Studiesamling, By & Havn
Arbejdere i forbindelse med anlæggelsen af Frihavnen 1891-1894. Fotograf ukendt. Havnebygmesterens Studiesamling, By & Havn
Ukendt/By & Havn