ÅRETS KØBENHAVNER: IRMA-PIGEN!

Politikens ”Ibyen Prisen 2023” i kategorien ”Årets Københavner” blev forleden uddelt ved et brag af en fest, og såvel prisen som Irma-pigeskiltet blev overdraget til Københavns Museum.

Politikens ”Ibyen Prisen 2023” i kategorien ”Årets Københavner” blev i forleden uddelt ved et brag af en fest, og såvel prisen som Irma-pigeskiltet blev overdraget til Københavns Museum af Alfred Josefsen, tidligere administrerende direktør for Irma. Begge dele indgår nu også i indsamlingen af genstande fra Irma.

"Tak til alle de, der stemte på et københavnerikon, der siden 1907 har prydet butikker og bybilledet. Og tak til alle de, der har skænket et utal af fine historier og genstande om Irma til Københavns Museum og Nationalmuseet", udtaler museumschef Louise Jacobsen, Københavns Museum

Den fine ”Ibyen Prisen 2023”-statuette udført i keramik af kunstneren Ava Samii og vil sammen med Irma-pigen fra om et par dage blive udstillet på Københavns Museum for en kortere periode – kig endelig forbi!