Podcast: Sojakagen og havnen - fra industri til penthouse

Det er ikke længe siden, at København så meget anderledes ud. Særligt havnen har forandret sig. Hvor der nu er beboelse, endeløse cykelstier og kontorbygninger, lå der engang industri.

En af havnens og byens markante arbejdspladser var Dansk Sojakagefabrik. En dag i juli 1980 eksploderede Sojakagen og debatten om fabrikkens fremtid tog til.

Hør podcasten Sojakagen og havnen - fra industri til penthouse hos podbean eller hvor du ellers finder dine podcasts.

Medvirkende: Arkivar ved Københavns Stadsarkiv Anders Møller.

Musik: Komponist Mads Koch.

Afsnittet er en del af podcastserien "Københavnerhistorier", som er produceret af historiejournalisterne Dorthe Chakravarty og Sarah von Essen i tæt samarbejde med Københavns Stadsarkiv og Københavns Museum.

Du kan se billeder af Sojakagefabrikken på kbhbilleder.dk

Du kan finde og bestille arkivalier om Sojakagefabrikken i Stadsarkivets database, Starbas.