TO FRIVILLIGE ER FUNDET TIL: Vil du have et smugkig på fortiden?

VI SØGER IKKE FLERE FRIVILLIGE TIL DETTE 🙂
Københavns Museum søger to voksne, der har lyst til at teste en ny, virtuel 3D-model over Københavns Rådhusplads fra stenalder til midten af 1700-tallet

Det er Københavns Museum, Geo og Københavns Stadsarkiv, der som pilotprojekt har udviklet den nye virtuel 3D-model over, hvordan området omkring Københavns Rådhusplads har set ud gennem tiden. Modellen bliver lanceret i november 2023, så alle kan bruge den. Inden da vil museet gerne have input til ændringer eller idéer til et kommende projekt, som dækker større dele af byen.

Vi søger

To voksne personer i 30-40’erne, gerne med små børn derhjemme, til at afprøve modellen.

Om testen

Testen foregår på museet i Stormgade, og varer en lille times tid, hvor du er med til at teste modellen. Testmetoden er en ”tænk højt-test”, hvor museet beder dig sige, hvad du tænker, mens du afprøver systemet. Museets medarbejdere kan også stille spørgsmål til, hvordan du fx oplever navigationen rundt i modellen og lignende. Der er ingen rigtige eller forkerte svar, og museets medarbejdere vil være til stede og notere, hvordan du oplever modellen

Hvornår

Planen er at afvikle testen fredag den 27. oktober på et tidspunkt mellem kl. 8 og 12 eller 14 og 17. (Igen: det hele tager under en time).

Som tak for hjælpen får du 2 fribilletter til Københavns Museum.

Kontakt

Skriv snarest til museumsinspektør Tina Rasmussen på in8h@kk.dk , hvis du har lyst til at deltage og opfylder ovenstående.

Projektet er støttet af Dronning Margrethe II.’s Arkæologiske Fond, Aage og Johanne Louis-Hansens Fond og Augustinus Fonden.