Stem på os inden 2/9!

Københavns Museum er indstillet til "Byens Bedste Museum 2024"

I motivationen for indstillingen lyder det bl.a.:

”Da Københavns Museum i 2020 flyttede til det tidligere overformynderi i Stormgade, var det tydeligt at museet nu med ét havde fået nogle rammer, der for alvor kunne give det et skub ind i nutiden… ”Her fire år senere er det tydeligt, at museet har fået fornyet sin vitalitet af de nye rammer. De små særudstillinger med Paul Fischer, Ib Antoni og »Min Butik« har været spektakulære, og så er der en ganske særlig grund til at rose museets podcastserie om de arkitekter, der har præget København. Det er smuk formidling og et initiativ, der naturligvis glæder den gamle redaktør”

”Det er en stor ære for os at blive indstillet til denne pris – vi er virkelig glade for, at de formidlingsinitiativer, vi har sat i gang med aktuelle udstillinger og podcasts bliver så positivt bemærket; og det er heldigvis helt på linje med, hvad vores gæster siger. Er du enig, så støt os med din stemme – er du i tvivl, så kig forbi og se vores seneste særudstilling ”Min Butik!” udtaler museumschef Louise Jakobsen, Københavns Museum.

Synes du også, at Københavns Museum er Byens Bedste?

Så stem her: Byens Bedste Museum 2024: Her er de fem nominerede (berlingske.dk)

Jais Ikkala