Københavns Museum samarbejder med Østre Gasværk om københavnersange

I anledning af Østre Gasværk Teaters kommende opsætning af TEATERKONCERT KØBENHAVN - SANGE FRA BYENS HJERTE, som spiller fra 20. september, er Østre Gasværk Teater og Københavns Museum gået sammen i et nyt, spændende samarbejde.

Samarbejdet skal hylde hele Danmarks hovedstad og omfatter blandt andet en kor-konkurrence og en pop-up udstilling med gamle københavnerfotos i foyeren på Østre Gasværk Teater, kurateret af Københavns Museum.

”Jeg ser meget frem til samarbejdet med Østre Gasværk Teater. Lyden af byen er et stort fokusområde på Københavns Museum, og teatrets opsætning af TEATERKONCERT KØBENHAVN – SANGE FRA BYENS HJERTE er en betydelig og smuk nuance af hele Københavns lydbillede. Med samarbejdet åbnes op for nye fællesskaber på tværs af kulturbranchen og en mulighed for at nå nye målgrupper” siger Louise Jacobsen, Museumschef, Københavns Museum.

Læs mere i Østre Gasværk Teaters pressemeddelelse: Kor fra hele landet inviteres til at deltage i BYENS KOR | Østre Gasværk Teater (ritzau.dk)

Billede
Øster Gasværk set indefraJosias Juliussen/Østre Gasværk