Julestemning på Københavns Museum

I november og december har vi masser af tilbud og aktiviteter, der med garanti vil sikre julestemningen. Se hele listen herunder.

Åbningstider omkring jul: Københavns Museum holder lukket 24. og 25. december samt 1. januar. 23. og 31. december lukker museet kl. 15.

Julebyvandringer

Bliv klogere på hovedstadens julehistorie på en hyggelig juletur rundt i byens gader og stræder. De offentlige julebyvandringer er lørdage og søndage kl. 13 fra d. 18. november til 17. december.

NB: Julebyvandringen kan også bookes som privat byvandring - læs mere og book her

Ib Antoni-julekalender

Fra d. 1. til d. 24. december kan du følge med i den søde Ib Antoni-julekalender på Københavns Museums facebook-side og instagram. De mange flotte og sjove julemotiver kommer fra Ib Antonis hånd og kalenderen laves i samarbejde med ©Antoni Legacy.

Antonipyntet juletræ

Fra torsdag d. 16. november kan du nyde Ib Antonis smukke og farverige kreationer som julepynt på museets juletræ i salen.

Adventskalender fra Arkæologisk Værksted

Op til de fire adventssøndage kan du følge med i Arkæologisk Værksteds adventskalender på Københavns Museums facebook-side. Besøg også Arkæologisk Værksted og kom selv i nærkontakt med arkæologiske fund. Arkæologisk Værksted i Stormgade 20 (på hjørnet af Stormgade og H. C. Andersens Boulevard) har åbent på lørdage og søndage 12-16. Arkæologisk værksted holder dog lukket 24. og 25. december samt 1. januar.

Museumsbutikken

Museumsshoppen byder på jul med nostalgisk papirpynt, stemningsfulde julekalendere og kalenderlys fra Bistad. Her kan du også købe emaljeret køkkengrej til julens retter og den helt rigtige grødske i træ.

Julejazz

Torsdag d. 7. december kl. 17-20 kan du høre lækker jazz, når Københavns Museum og Cafe Spirevippen får musikalsk besøg af Rasmus Kjærsgaard med trio. Her vil være New Orleans jazz, Ellington og bebop. Forskellige former for verdensmusik kan også snige sig ind. Koncerten er gratis og foregår i museets café.

Café Spirrevippen tilbyder

Allerede nu kan du nyde et lækkert glas glögg og skønt hjemmebag i caféen - og fra 1. december serveres også æbleskiver.

Café Spirrevippen har åbent på hverdage kl. 8-17 og i weekender kl. 9-17. Adgang til caféen er gratis.

Vel mødt til julehygge og gode historier på Københavns Museum.