Besøgsrekord på Københavns Museum

Tak til alle der besøgte os i 2022!

Ca. 90.000 gæster lagde i 2022 vejen forbi Københavns Museum i Stormgade. Hertil kommer alle dem, der var med, når medarbejdere fra museet fortalte ved åbne udgravninger, besøgte skolerne eller gik byvandringer. Det er et rekord stort antal besøgende, det højeste antal i museets historie.

Se TV2Lorrys dækning af de gode besøgstal: Museum lokker med øl-udstilling: ''Aldrig har der været så mange gæster'' | TV 2 Lorry

”Jeg er utrolig glad for, at så mange gæster har besøgt museet i 2022. Da vi stod ved indgangen til året og var coronanedlukkede turde vi slet slet ikke gøre os forhåbninger om, at så mange ville lægge vejen forbi museet. Men vi kunne se, at folk vendte hurtigere tilbage, end i foråret 2021 efter den første coronanedlukning. Vi har gjort en del for at skabe opmærksomhed for vores stadig ret nye museum, som jo åbnede i februar 2020, ved et væld af aktiviteter og særudstillinger, der på forskellig vis sætter fokus på Københavns Museum – senest den populære udstilling ”Stamsteder – Københavns sidste værtshuse”, der stadigvæk kan opleves. Og så har vi haft et rigtig pænt besøg af udenlandske turister, over sommeren var det særligt fra USA og UK. Vi er således på den nye adresse både blevet københavnernes stamsted og en attraktion turisterne har på deres must see liste, når de er på besøg i hovedstaden. Vi glæder os til at byde velkommen igen her i 2023 med mange nye aktiviteter, ikke mindst i forbindelse med, at København er Arkitekturhovedstad” udtaler museumschef Louise Jacobsen, Københavns Museum.

Læs mere om Københavns Museums aktiviteter på Kalender | Københavns Museum (kk.dk) og mulighed for at booke private omvisninger mm. på Københavns Museum - Private guidede ture (kk.dk)

Yderligere information:

Kommunikations- og presseansvarlig Jesper T. Møller, 4019 7485 eller d64b@kk.dk

Museumschef Louise Jacobsen, 2485 1521 eller ef1c@kk.dk

Se flere pressefotos her: Presse | Københavns Museum (kk.dk).