Aktiviteter om 90’erne i vores særudstilling

Er du vild med 90’erne? Så er der masser af muligheder for at fordybe sig lidt mere i særudstillingen ”Tidskapsler – København i 1990’erne” ud over det, du selv kan se i udstillingen.

Tag med på en omvisning og hør om 90’erne på 30 minutter inklusiv nogle særlige highlights blandt de mange tidskapsler eller tag til foredrag og lær lidt mere om crop tops, lavtaljede bukser og Buffalo plateau-sko til fortællinger om 1990’er moden. For børn er der skattejagt, hvor I skal se om I kan finde nogle helt særlige ting, som Københavnerne lagde i Tidskapslerne for mere end 25 år siden.

Her lidt mere om de enkelte ting:

Skattejagt

- Kan I finde dem i udstillingen eller farer I vild i 90’erne?

Udfordr hinanden i at finde nogle helt særlige 90’er-ting, der er inde i de over 500 tidskapsler i Københavns Museums nye udstilling ”Tidskapsler - København i 1990’erne”. Hele familien kan være med, men det kræver både hurtighed og skarpe øjne, da det gælder om at være den første, som finder de særlige ting i udstillingen.

Familiespillet er en sjov aktivitet for alle og kan spilles i hele udstillingens åbningsperiode. Spørg efter aktivitetsarket til familiespillet hos værterne i billetskranken – det er gratis, når de voksne har betalt entré. De yngste får en lille præmie, når de har gennemført spillet.

Hver dag i museets åbningstid. Fra ca. 4 år.

Køb billet til museet og arkæologisk værksted her.

Omvisning: Tilbage til 1990’erne på 30 min

Få en kort introduktion til udstillingen ”Tidskapsler – København i 1990’erne”. Hør om udstillingens temaer og om 1990’ernes København. Og om udvalgte highlights blandt de hundredvis af udstillede tidskapsler, der blev skabt af københavnske borgere under Kulturby 96.

Udstillingens omdrejningspunkt er de mere end 500 tidskapsler, som blev indsamlet i hele Storkøbenhavn, da København var europæisk kulturby 1996. I skotøjsæske-store bokse af klart plexiglas kunne borgerne og institutioner lægge udvalgte ting i til eftertiden. I udstillingen kan du gå på opdagelse blandt tidskapslerne, hvor vi har fremhævet nogle af de mest rørende, finurligt og tankevækkende.

Lørdage og søndage fra 19. marts – 31. oktober kl. 11:00-11:30

Find mere info og køb billet her.