Omvisning: Et italiensk renæssancepalads skabt til omsorg

– fortællinger om Københavns Museums smukke bygning. Ved museumsinspektør Thomas Roland.

Hør de spændende fortællinger om bygningen, der i dag huser Københavns Museum. Huset blev i 1893-94 opført som overformynderi – et sted, hvor staten administrerede umyndige kvinder og børns formuer. Arkitekten Hans J. Holm var stærkt inspireret af italiensk renæssance, da han tegnede huset, men tilføjede tidens moderne stil. Her er både rigt dekorerede lofter og centralvarmeanlæg.

I forbindelse med Københavns Museums kåring som Byens Bedste Museum 2024, kan du alle hverdage fra september til november gå med på en omvisning med en af museets dygtige inspektører. Hør Københavns historie ud fra hver af deres favoritter.

Mandage kl. 14-14.45

Pris: 50 KR. Dertil kommer entrébilletten, som kan købes ved ankomst.