Lydspor: “Queer i København i 1000 år” på Københavns Museum

Følg lydsporet ”Queer i København gennem 1000 år” i museets permanente udstilling, og lyt til 1000 års queerhistorie i København.

Ved hjælp af din mobiltelefon får du adgang til historier om mennesker, der på en eller anden måde afveg fra de gældende normer fra vikingetiden til i dag. Her er historier om retten til kærlighed og om de omstændigheder, der har påvirket udtryk for kærlighed gennem tiderne. Hør fx om mænd, der mødes på volden, eller om de to kvinder, der i begyndelsen af 1700-tallet lykkedes at blive gift med hinanden i Sankt Nikolaj Kirke. Blot husk at medbringe din mobiltelefon, så du kan scanne QR-koderne i udstillingerne; så får du adgang til disse små glimt fra queer-historien.

Lydsporet er skabt af Københavns Museum i samarbejde med bl.a. Simon Andersen.

Adgang med almindelig billet til Københavns Museum. Museet er åbent mandag til fredag kl. 10-17 og torsdag helt til kl. 20. I weekender er der åbent kl. 11-17.

Stormgade 18

1555 København V