Foredrag: Guld, gran og kongestøv - en royal fejring i 1892

I maj 1892 står København på den anden ende – Kong Christian 9. og Dronning Louise, Europas svigerforældre, fejrer deres guldbryllupsdag d. 26. maj og hele byen vil være med!

Kom til torsdagsforedrag på Københavns Museum og hør Ph.d.-stipendiat Ida Hornung fortælle om den vilde udsmykning af byen, guldsnobberi, overfyldte hoteller, trafikkaos, hvem var den mest populære af kongehusets prinsesser, og hvad der kan drikkes af øl på en kongelig guldbryllupsdag?

Projektet er et samarbejde mellem Københavns Museum og Københavns Universitet, og muliggøres takket være fondsmidler fra Ny Carlsbergfondets Forskningsinitiativ.

Køb for friskninger i museumscaféen inden foredraget: Te/kaffe, vin/øl, hjemmebagte kager og lidt let mad.

Dato og tidspunkt: Torsdag den 9. maj 2024 kl. 17.00 - 18.30
Pris: 125,- kr. inkl. entré til museet samme dag